در مورد ام دی اف
کابينت آشپزخانه.سايت کابينت دی-جديدترين عکسهاي کابينتmdf و سنگ مصنوعی - عکس کابینت ام دی اف
در مورد ام دی اف
یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:ام دی اف,تحقیق,در مورد,کابینت, ساعت 21:9 | نوشته ‌شده به دست Ehsan Amiri | ( )

 

به نام آنکه هستی نام از او یافت                                       

 

                                  فلک جنبش زمین آرام از او یافت

چوب و فرآورده های آن كاربرد بسیار در زندگی و صنعت دارند . از آنجا كه چوب یك محصول بیولوژیكی است دارای خواص و ویژگی های متعدد و مختلفی از جمله چگالی ، استحكام ، مقاومت در برابر رطوبت و دما و ... است، كه تعیین كننده كاربردهای مختلف چوب می باشند با توجه به محدودیت منابع چوب در جهان مخصوصا چوبهای با سختی بالا ، ساخت  تخته های صنعتی با وزن مخصوص متوسط    (MDF: Medium Density Fiber)  پس از نئوپان به یك صنعت تبدیل شد. MDF  یك ماده مركب چوبی محسوب می شود  با جرم حجمی بین 500  تا 800 كیلوگرم بر متر مكعب ( به طور متوسطKg/M3 750)  كه  از مواد مختلفی می تواند تهیه شود . در جهان بیشتر MDF ها بر پایه چوب تهیه می شوند و از چوبهای نرم مثل درخت كاج استفاده می گردد.
 
اساس تركیب MDF چوب و رزین است كه تحت فشار و حرارت قرار گرفته و با افزایش استحكام ، مقاومت در برابر آتش و نفوذ ناپذیری خواص بهتری  نسبت به چوب نرم خوا هد داشت همچنین قابلیت ماشین كاری بالای نیز دارد كه قبل از این تنها چوبهای سخت قابلیت كارهای مكانیكی و ماشین كاری را دارا بودند. MDF  ها به طور معمول  دارای بازه ضخامتی از 3 میلیمتر تا 40 میلیمتر می باشند.
امروزه علاوه بر چوبهای نرم از دیگر مواد نظیر ساقه غلات ، برنج ، نی ، نیشكر ،چوبها و كاغذهای غیر قابل مصرف و ... برای تهیه تخته صنعتی استفاده می شود. MDF  تولیدی از چوب دارای كیفیت بهتری از سایر انواع MDF می باشد.  MDF  تهیه شده از باگاس نیشكر نیز از قاعده مستثنی نمی باشد ولی از نظر كیفی در سطح جهانی در رده چوب طبقه بندی شده است. در مقایسه با نئوپان، MDF  دارای جرم یكنواخت تری در سطح ورق است همچنین از صافی سطح و قابلیت سنباده زنی و اصلاح سطح برخوردار است MDF  به صورت خام و روكش شده به بازار عرضه می گردد.. MDFهای مسطح در ساخت مبلمان اداری ، كابینت ، تزئینات داخلی چوبی كاربرد فراوان دارند.
تعریف سازمان خواروبار و كشاورزی ملل متحد FAO از تخته فیبر نیمه سنگین كه مورد قبول كمیسیون اقتصادی اروپا ECEو سازمان بین المللی چوب تروپیكا ITTO  نیز می باشد به این شرح است:
تخته ساخته شده از الیاف چوب و دیگر مواد لیگنوسلولزی با اتصال اصلی ناشی از به هم فشرده شدن الیاف و خصوصیات چسبندگی ذاتی آنها. مواد اتصال دهنده و افزودنی های دیگر ممكن است در طول فرآیند تولید اضافه شوند . تخته فیبر نیمه سنگین معمولاً به صورت مسطح پرس می شود اما می تواند قالب گیری نیز شوند.وزن مخصوص آن باید از 0.5 گرم بر سانتیمتر مكعب بیشتر و از 0.8 گرم بر سانتیمتر مكعب كمتر باشد.واحد این مقدار به صورت حجم و مترمكعب است.


محبوب کن - فیس نما

برچسب‌ها:

 
نویسندگان
دیگر موارد